Info Terkini

Best View: Best viewed by IE Faster FC melangkah ke Separuh Akhir PDNC selepas menang bergaya 4-0 ke atas Par United Kelab Faster FC mencari Seorang Striker dan Midfielder untuk Window Transfer. Sila Hubungi Faster FC Club for more info.

Tuesday, May 8, 2007

Info Kelab

Pasukan Bolasepak Faster FC pada mulanya ditubuhkan bagi menyertai Sukan Staf UNIMAS dan Piala Pendaftar UNIMAS yang dianjurkan setiap tahun di Unimas. Dahulunya lebih dikenali sebagai Pasukan FSTS, bagi merujuk kepada Fakulti yang diwakili iaitu Fakulti Sains Dan Teknologi Sumber. Dengan pelancaran Kejohanan Unimas Premier League yang bermula pada 5 Jun 2007 yang berformatkan pasukan kelab, ahli-ahli pasukan FSTS telah mencadangkan penubuhan pasukan Faster FC yang akan diwakili oleh beberapa pemain dari Fakulti/Bahagian yang ada di Unimas.

Objektif utama penubuhan Kelab Bolasepak Faster FC ini adalah bagi mengembangkan lagi pasukan dan bakat pemain bolasepak FasterSteelFC kepada peringkat lebih tinggi dan menaikkan nama UNIMAS amnya dengan melahirkan beberapa pemain handalan yang akan mewakili UNIMAS.


Penubuhan kelab ini juga secara tidak langsung memperbanyakkan aktiviti social dan sukan terutama program pembangunan bolasepak bagi kakitangan UNIMAS dan melahirkan pemain-pemain belia yang berpotensi untuk diketengahkan kepada pasukan bolasepak Universiti.

3 comments:

Anonymous said...

<"Good job"> Mus, semoga dengan usaha sebegini dapat meningkatkan lagi motivasi ahli kelab, dialam maya dan di padang bola.

Teruskan perjuangan

Dr Sam

Anonymous said...

Dear Manager and the Club Committee, You guys have done a very good job for starting. I think this is the first club that has their own website. Really appreciate it because this is what we want every team / club to has, their own official website.
Im sure under a good leadership from the chairman and brilliant and volatile management from the committee, Faster FC will be the team to be watched in future. Keep it up!!

Zul Ali

Anonymous said...

Thanks Zul...

Image Hosted by ImageShack.us