Info Terkini

Best View: Best viewed by IE Faster FC melangkah ke Separuh Akhir PDNC selepas menang bergaya 4-0 ke atas Par United Kelab Faster FC mencari Seorang Striker dan Midfielder untuk Window Transfer. Sila Hubungi Faster FC Club for more info.

Thursday, June 14, 2007

Faster FC Vs Medic UTD

Click SINILAH for more pics in this match.


Keputusan Perlawanan, seperti yang tertera di scoreboard.....

Hari Khamis, 14 Jun 2007, Pasukan Faster FC telah turun ke padang untuk perlawanan ke 2 liga UPL . Perlawanan yang satu lagi antara Rovers X vs Feng Team juga telah diadakan pada masa yang sama di Padang UNIMAS.

Pemain Faster FC turun padang dengan 15 orang pemain, manakala pemain Medic United hanya turun dengan 9 pemain. Atas dasar semangat kesukanan, permainan diteruskan juga pada masa yang ditetapkan.
Lebihan 2 pemain pada Faster FC di padang bukanlah satu kelebihan kepada team ini kerana tiada penyudahan yang baik. Faster FC menguasai kesemua tempoh masa, padang dan bola dalam perlawanan ini. Namun , dengan hanya satu peluang yang didapati oleh Medic United, sudah cukup bagi mereka untuk menjaringkan satu gol cantik.
Di awal sebelum wisel permainan dibunyikan, seperti kata Pengurus Pasukan Dr. Samsur Mohamad, keyakinan dan "overconfident" pemain Faster FC telah memakan diri sendiri. Penguasaan permainan yang dilakukan oleh pemain Faster FC amat ketara dalam perlawanan ini dengan lebih 10 kali percubaan ke gawang gol dapat diselamatkan oleh penjaga gol dan melepasi palang, di samping hadiah sepakan penalti di minit awal disia-siakan.
Seperti yang dapat dilihat pada minit akhir perlawanan semalam, dengan para pemain dan penyokong Medic United sudah berkira-kira untuk membawa pulang 3 mata, muncul satu nama baru dalam kancah bolasepak UNIMAS, Mohd Fadillah dengan ledakan sepakan bolanya menuju ke gawang Medic United, bagi mencuri 1 mata.
Situasi menarik Perlawanan :
1. Sepakan penalti Faster FC di sia-siakan di minit ke 10, Muhd Ramlie.
2. Sepakan percuma pemain Medic United terkena palang sebelum Fadillah menguis keluar.
3. Serangan mengejut Medic United menghasilkan satu gol cantik.
4. Sepakan gunting penyerang Faster FC, Rasli Bujang tidak mengena di akhir perlawanan, dan jika gol, ianya bakal menjadi antara gol tercantik liga.
5. 9 pemain Faster FC berkampung di kawasan gol Medic United disepanjang babak akhir perlawanan, dimana hanya tinggal Boy dan JJ(penjaga gol) menjaga kubu Faster FC.
6. Seminit selepas Fadillah menjaringkan gol, wisel penamat dibunyikan.
" Man Of The Match" - Ismandy Kria (Medic United), kerana berjaya mengekang asakan Pemain Faster FC.
"Man of The Match FasterFC" - Mohd Fadillah
Thanks to En. Azaharie Suria for all pics. Nice pics gengs.... Webmaster

No comments:

Image Hosted by ImageShack.us